21 Eylül 2016 Çarşamba

Susamlı Pekmezli Tahinli Kurabiyeler







Epeydir paylaşılmayı bekleyen bir reçete bu. Aslında benim Tahinli Kurabiye tarifimden pek bir farkı yok ama üzerindeki pekmez ve susam ikilisi olayı bambaşka boyuta taşımış. Neredeyse pişirdiğim tüm tepsiyi kendim yemiştim, o derece lezzetli bir tarif. Tabii diyet öncesiydi bu dediğim. Tarif blogda kayıtlı olsun istediğim için yazmadım edemedim. Ben tarifi blog arkadaşım İnci' de  gördüm, o  da başka bir arkadaşında görmüş paylaşmış. Sanırım İnci' den önce ben blogda paylaşmış olacağım. Benim kendi tarifim  annemin yıllardır yaptığı klasiklerinden biridir. Bu tarif de susamla bir harika olmuş bence.

Malzemeler:

1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
4 çay bardağı un
üzerine sürmek için 1 çorba kaşığı dut pekmezi
susam


Yapılışı:

1. Önce un hariç tüm malzemeleri çatalla karıştırın.
2. Elenmiş unu karışıma yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan bir hamur yoğurun.
3. Hamurdan minik toplar koparıp avuç içinde yuvarlayın.
4. Pekmezi bir kaşık su ile karıştırın. Başka bir tabağa da susamı dökün.
5. Şekil verdiğiniz kurabiyeleri önce pekmezli suya sonra susama batırın.
6. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
7. Önceden ısıtılmış 170 derecede fırında 10-12 dk kadar pişirin. Fırınınızın pişirme performansına göre süre değişkenlik gösterebilir. Kurabiyelerin üzerleri hafifçe kızarınca fırında alabilirsiniz.
8. Oda ısısına gelince servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.




Hiç yorum yok: