2 Ocak 2015 Cuma

Kandil Simidi



Bugün mübarek Mevlid Kandili. Herkese hayıırlı kandiller dilerim, tüm dualarınızın kabul olduğu bir gece olsun inşallah. Ben de bu sabah pek bir hamarat uyandım. Gözümü açar açmaz önce İrmik Helvası yapmak için tencereyi ocağa koydum. Eşimin bugünkü iş ziyareti için arkadaşlarına götürmesi için yaptım bu defa helvayı. Komşularıma dağıtacak kadar kalmayınca dedim onlara da kandil simidi yapayım. Daha önceden hiç yapmadığım için biraz araştırıp Sevgili Mutfak Sırları Nilay 'ın reçetesinde karar kıldım. Tek bir farkla, ben margarin yerine tereyağı kullandım. Aslında sevdiğimin aksine içinde mahlep de yok ama inanılmaz lezzetli bir simit çıktı ortaya.  Bugün için kandil simidi yapmayı düşünüyorsanız kesinlikle bu doğru reçete.


Malzemeler:
200 gr margarin ya da tereyağı ( ben tereyağı kullandım )
1/2 çay bardağı zeytinyağı
2 adet yumurta  ( sarıları hamurun içine, akları üzeri için ayrılacak )
2 yemek kaşığı sirke
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
3-4 bardak un
üzeri için susam, çörek otu ya da haşhaş


Yapılışı:

1. Oda ısısındaki tereyağını yoğurma kabına alın. Yumurtaların aklarını sarılarını ayırın.
2. Yumurtaların sarılarını, sirkeyi, zeytinyağını, toz şekeri ve tuzu yoğurma kabına alın.
3. Unu da yavaş yavaş kontrolü olarak ekleyerek yoğurmaya başlayın.
4. Ele yapışmayan bir hamur olana kadar yoğurun.
5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp tezgah üzerinde parmak genişliğinde rulolar yapıp yuvarlak şekilde birleştirin.
6.Önce yumurta akına sonra susama, çörek otuna ya da haşhaşa bulayıp tepsiye dizin.
7. Önceden ısıtılmış 200 derecede fırında simitlerin üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.



3 yorum:

Doludoljmutfak dedi ki...

Şimdi yanında cay ve sohbetle ne güzel giderdi.Ama maalesef oglusum hasta :(.Ülkemiz ,ailemiz icin hayırlı kandiller ,bolluk ve bereket dolu yıllar olsun.Dostluğumuz hep daim olsun :)

Doludoljmutfak dedi ki...

Şimdi yanında cay ve sohbetle ne güzel giderdi.Ama maalesef oglusum hasta :(.Ülkemiz ,ailemiz icin hayırlı kandiller ,bolluk ve bereket dolu yıllar olsun.Dostluğumuz hep daim olsun :)

yemekyolculugu dedi ki...

Tarifi okuyunca yemiş kadar oldum, ellerine sağlık:) Yaparsam bu tarifi deneyeceğim. Sevgiler:)
http://www.yemekyolculugu.info/