24 Ağustos 2014 Pazar

Vişneli Limonata


Çoğunluğun aksine evine hiç hazır içecek girmeyen bir aileyiz biz. Tuğra' nın bir sünger misali emici gücü var, gereksiz yere vücuduna şeker yüklenmesine razı olmadığımdan çok özel bazı zamanlar dışında - misafir, doğumgünü kutlaması vs. - hazır içecek almıyoruz. Taze meyve zamanı kompostolar yapıyorum sık sık. Limonata da en sevdiği içeceklerden biri. Bu yıl her yerde vişneli, çilekli limonatalar deneyip hiçbirini beğenmeyince ilk fırsatta denerim diye listeye almıştım. Kısmet yaz sonuna kaldı ama önümüzdeki yıl için bolca yapacağım bir içecek oldu. Mayhoş tatları seviyorsanız şeker miktarını da azıcık azaltıp enfes bir ferahlatıcı hazırlamak artık çok kolay. İçinde ne yapay katkı maddesi var ne de başka birşey. Tamamen ev yapımı. Hatta ve hatta şekeri de ortadan kaldırıp bal ile de tatlandırmak mümkün. Ama ben daha ne yapayım değil mi ama:)))  Vişne bulabilirseniz hemen deneyin, dondurucuya attıysanız biraz çıkartıp deneyin, dondurucuda da yok diyorsanız marketten biraz dondurulmuş vişne alıp deneyin. Ama mutlaka deneyin.

Ben ilk defa geçen haftalarda az bir ölçü ile yapıp çaya davetli olduğum bir arkadaşıma götürdüm tadına bile bakmadan. Orada tadına bakan herkes çok beğenince aynı akşam eve gidip kendimize de yapıverdim.


Malzemeler:
35-40 adet vişne
3-4 adet limon
1 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su

Yapılışı:
1. Limonların kabuğunu rendeleyin ve üzerine şekeri dökün. Üzerine yıkanıp temizlenmiş vişneleri de ekleyip, limonların suyunu da sıkıp içine katın, eğer vaktiniz varsa 1 gece o şekilde bekletin.
2. Tencereyi ocağa alıp vişneler rengini salıp yumuşayana kadar yaklaşık 15 dk kaynatın.
3. Soğuyunca ince bir süzgeçten süzün ve kalan vişne tanelerini ezerek suyunu süzdürün.
4. Süzdüğünüz limonataya istediğiniz tada erişene kadar soğuk su ekleyip karıştırabilirsiniz.
5. Buzdolbında soğutup buzla servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun…





2 yorum:

Joey Potter dedi ki...

Vişneliy denemedim hiç ama bu yaz bende bir kaç içecek denemesi yaptım. Klasik limonata ve çilekli limonata yaptım ve çok da güzel oldu. Vişne suyu yaptım ama vişneli limonata yapmak aklıma gelmedi. Yaz bitmeden deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Özge'nin Oltası dedi ki...

Harika görünüyor, eline sağlık. Bizim eve de hazır içecek hemen hemen hiç girmez. Yaz boyu, limonata, erik suyu, reyhan şerbeti eksik olmaz dolaptan. Vişneli limonatayı denememistim, ilk fırsatta inşallah yapıcam.