20 Mart 2014 Perşembe

Zeytinyağlı Portakallı Pırasa



Bazı tarifler var ki insan '' Bunu da bloga yazmasam olur, nasıl olsa herkes bunu pişirmeyi bilir '' diye düşünüyor. Fakat bekar olanlar, mutfakla arası iyi olmayanlar, öğrenci olanları unutuyoruz çoğu zaman. Ve de arama motorlarında da en çok en basit yemek tariflerinin arandığını. O yüzden çoğu '' basit '' tabir ettiğim yemeğin reçetesini şimdiye kadar paylaşmayı bile gereksiz görmüşüm. Bunu da telafi etmek adına ara ara böyle hepimizin bildiği lezzetleri de paylaşayım istiyorum. Bu yemeklerden biri de Zeytinyağlı Pırasa sanırım. Her evin mutfağına illa ki giren en çok tüketilen kış sebzelerinden biri. Benin aramın pek iyi olmadığı bir sebze, her fırsatta söylüyorum ama evde yiyen olduğu sürece her türlü sebze mutlaka pişer.

Geçen ay Sevgili Aslı Ağva tatili dönüşü civar köylerden bir dolu sebze toplayıp gelmişti. Bana da sağolsun biraz pırasa ve karalahana vermişti. Körpecik pırasaları görür görmez hemen portakallı yapmak geldi içimden. Her ne kadar ben yemesem de pişerkenki kokusu beni mest etti. Sonra da servis tabağına aldığımda tablo gibi güzel gözüktü gözüme. Dedim hadi tarifini paylaş bari, yemesem de mutlu etti beni kokusuyla, görüntüsüyle…

Malzemeler:
 1/2 kg pırasa
1 adet havuç
1/2 su bardağı pirinç
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
tuz, 2 küp şeker

Yapılışı:
1. Zeytinyağını tencereye alın. Temizleyip dilimlediğiniz havuçları içine alıp birkaç dakika kavurun.
2. Yıkayıp dilimlediğiniz pırasaları portakal suyunu da ekleyip kısık ateşte en az 20 dk pişirin.
3. Pirinçleri de içine ekleyin; tuzunu ve kesme şekeri de içine atıp pirinçler yumuşayana kadar pişirin.
4. Pirinçler pişince ocağın altını kapatın ve oda ısısına gelene kadar tencerede bekletin.
5. Servis tabağına alıp üzerini limon dilimleri süsleyip servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.



1 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

Yasemincim ne kadar da haklısın bende öyle çoğu zaman bunu yapmakta ne var gerek yok bunu da yazmış demesinler diye düşünüyorum. ama yanlış dedin ya en çok onlar aranıyor öğrencisi var bekarı var..
En çok bu basit tariflere yer vermeliyiz..
ellerine sağlık çok da severim pırasayı afiyet bal olsun