15 Aralık 2013 Pazar

Ballı Hardal Soslu Soğuk Levrek Salata





Neredeyse 3 haftaya yakın bir süreyi hasta olarak geçirince özlediğim çok şey oldu.  En başta blog yazmayı özledim. Hele de şu blog fırtınası olayına dahil olamadığıma öylesine üzüldüm ki anlatamam. Bloga birşeyler yazayım da acaba arşivde neler var diye bakınırken bu salatanın fotoğrafına rastladım. Ve o an anladım ki ben balık yemeyi de çok özlemişim. Birde şimşekler çaktı kafamda, demek ki evde haftalardır balık yenmemiş. Bizim gibi balık müptelası bir ev ahalisi için oldukça uzun bir süre bu. Evin mutfak emektarı hasta olunca yeme alışkanlıkları da birden değişiveriyor haliyle. Yarın akşam için onlara balık ziyafeti hazırlayıp hasrete son vereyim diye düşündüm hemen. Bu tarifi de ister balık yemeklerinin yanında isterseniz de tek başına hazırlayabilirsiniz. Bana kalırsa yanında iki dilim tam buğday ekmeği ile süper bir öğün olur başlı başına. Bizim evdekiler gibi balık hasreti çekiyorsanız ana yemeğin yanında salatanızda da balık kullanabilirsiniz, sadece balıklı salata ile kandırmak pek mümkün olamayabilir.  Levrek yerine herhangi bir başka balık da olabilir. Kılçıkları kolay ayıklanabilen bir balık tercih ederseniz çok fazla parçalamadan kullanabilirsiniz. 


Malzemeler:
1 adet levrek 
1 bağ kıvırcık salata
1 adet domates 
1 adet salatalık
1/2 limon suyu
1 yemek kaşığı mayonez
1 yemek kaşığı hardal
1 yemek kaşığı bal
deniz tuzu, zeytinyağı

Yapılışı:

1. Temizlenip fileto kesilmiş levreği tencereye alıp üzerine 1/ 2 çay bardağı kadar su ekleyip haşlayın.
2. Kıvırcıkları temizleyip kurutun.
3. Soğuyan balığı fazla parçalanmamasına gayret ederek kılçıklarından ayıklayın
4. Sos için balı, hardalı, mayonezi, balı, limon suyu ve zeytinyağını karıştırın.
5. Salata kasesine tüm malzemeyi yerleştirip sosunu da ilave edip servis soğuk servis edin.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: