25 Eylül 2013 Çarşamba

Armutlu Tart




Arşivde bir yerlerde unutmuşum ben bu tarifi. Hiç olacak şey mi şimdi, hiç böylesi güzel bir lezzet unutulur mu? Tam da böyle rejimin şiddetli tatlı kriz anında da hatırlanır mı ayrıca ?
Geçtiğimiz sene Yemek Zevki Dergisi için hazırladığım tariflerden biri bu Armutlu tart. Kriz anlarında fena şekilde işe yarar ama inanılmaz lezzetli, öyle tek bir çatal alıp da geri çekilmeniz mümkün olmayabilir. Sonra aldığınız kalorilere karışmam ama lezzetinden mest olmanız garantisini veriyorum. Üzerinde bir top dondurma ile enfes oluyor, sanki siz bilmezsiniz gibi onu da söyleyeyim.

Fotoğraf yine Sevgili Özgür Bakır' a ait. Web sayfasına bir girin bence, ne harikalar yarattığına bir bakın. Sonra da midenizden beyninize gelen sinyali dinleyin ve mutfağa yönelin bence. Unutmayın ne demiş büyüklerimiz '' Can boğazdan gelir ''

Malzemeler
hamuru için 
1 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
150 gr yumuşak tereyağı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 ya da 3 bardak un 

üzeri için:
1 su bardağı toz şeker
3-4 adet sert armut

Yapılışı:
1. Teflon bir tavaya 1 bardak şekeri alıp eriyene kadar pişirin. 
2. Eriyip karamelize olunca fırın kabına döküp üzerine dilimlenmiş armutları aralarında boşluk olmayacak şekilde yerleştirin. 
3. Hamuru için tüm malzemeyi yoğurun ve armutların üzerini tamamen kapatacak şekilde hamurla kapatın. 
4. 170 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkınca servis tabağına ters çevirin. 
5. Arzuya göre yanında dondurmayla birlikte sıcak ya da ılık olarak servis edebilirsiniz. 

Afiyet olsun

6 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Meyveli tartlara bayılırım. Bunu da hemen not alıyorum. Hafta sonu için:)

Aycan dedi ki...

nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

hem pratik hem leziz bir tarif olmuş
elinize sağlık

Adsız dedi ki...

biraz önce tarifinizi denedim,temelde sizin tarifi baz aldım ama ek olarak karamelize olurken şekerin içine 1 çay bardağı beyaz şarap koydum ve dr.oetkerin rom aromasından 1 damlacık ekledim.hamurun içine de taze krema yarım paket koydum. şimdi fırından çıktı.parmaklarımı yemek istiyorum.harika..

Unknown dedi ki...

Canim merhaba denedim ve isim vererek blogumda paylastim. Supper oldu. Cooook tesekkurler

Unknown dedi ki...

Canim merhaba denedim ve isim vererek blogumda paylastim. Supper oldu. Cooook tesekkurler