4 Mayıs 2011 Çarşamba

Ballı Tavuk Kanatları - Balkovan Bal

 Balın ne kadar mucizevi bir gıda olduğunu anlatmama gerek yok sanırım. Doğanın en büyük mucizelerinden biri, iyi gelmediği iyi etmediği hiçbir şey yok gibi. Bizim evde karın ağrısı, öksürük ve bilumum hastalık tedavisinde ilaçlardan önce bal kavanozudur ilk elimin gittiği. Büyük adamın zaten bal olmadan kahvaltı ettiği görülmemiştir. Adam Karadenizli olunca öyle her yerden de bal almaz, memleketten özel gelir balı.  Evde bal tükendiğinde de elbette en güvenilir markalara yönelirim ben markette. Malum bal olunca konu, çok fazla aldatmaca, hile olabiliyor. Bu sektörde adını kazımış firmalardan biri Balkovan.

Etiler City Cooks' taki etkinliğe davet edildiğimde çok sevindim, bal konulu bir etkinliğin ne kadar tatlı olacağından şüphem yoktu. Derya Baykal' ın da katılımıyla keyifli bir kahvaltı sonrası geçtik mutfağa.


Ballı kurabiyeler  yaptık, Ballı Karnabaharlı Havuç Çorbası yaptık. Özellikle çorba hiç de düşündüğüm gibi olmadı, çok iyiydi. Ama günün en iştah kabartıcı lezzeti benim için Ballı Tavuk Kanatları oldu. Adaşımla koca tepsiyi bir güzel yiyip bitirip komşuların tavuklarının da tadına baktık. O kadar lezzetli olmuştu ki hemen ertesi gün evdekilere de yaptım.

 Bakmayın siz yüzümüzdeki bu garip ifadeye, Zeynep' in lezzetten nutku tutulmuş, benim de ağzım yanıyor olabilir mi acaba :)) Ahh bir de o fotoğrafçılar tam dibimizde her lokmamızı ölümsüzleştirmeseler ne kolay olacaktı herşey.

 Bu kadar anlatıp da tarifini vermezsem olmaz tabii ki, Balkovan tariflerde kullanılmak üzere bir ölçü bardağı geliştirmiş.  Balkovan Bal alanlara sanırım yanında hediye olarak veriliyor marketlerde bir süredir. Ama yine de olmayanlar için ben tarifi kendimce göz kararı  vereceğim.

Ballı Tavuk Kanatları

Malzemeler:
1 ölçü Balkovan Özel Karışımı ( eğer ölçü bardağınız yoksa 3 yemek kaşığı kadar bal, 3 yemek kaşığı süt, 3 yemek kaşığı  zeytinyağı karışımı )
2 yemek kaşığı limon suyu
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı taze çekilmiş tane karabiber
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı tuz
20 adet tavuk kanadı
1/2 soğanın suyu
3-4 diş sarımsak
üzeri için bal

Yapılışı:
1. Balkovan özel karışımı için süt, bal ve zeytinyağını karıştırın.
2. Diğer tüm malzemeyi bir kapta karıştırın. Özel karışımı da içine katıp iyice karıştırın.
3. Karışıma tavukları ekleyip buzdolabında üstü kapalı 8 saat kadar dinlendirin.
4. Tavukların üzerindeki fazla karışımı sıyırıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
5. 180 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dk kadar pişirin.
6. Tavuklar piştikten sonra servis tabağına alıp üzerine bal gezdirin ve henüz soğumamış olan fırında 5 dk kadar dinlendirin.
7. Yeşillikler eşliğinde servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.









12 yorum:

semra(vişnap) dedi ki...

2 tane bal kaymak gördüm ben balkovan da neymiş Zeynepimle senin yanında nasıl da nefis olmuştur sihirli parmakalrınızla ballı tavuk kanatları.Ellerinize sağlık:)

Anne İş'te dedi ki...

1.ilk resimde arkadakilerin hallerin koptum ben
2.resim zaten şahane bir de Derya Baykal ne kadar uzunmuş öyle?

ve Yasemin merhaba:)

xcelis dedi ki...

wuww süpper görünüyorsunuz eminim çok eğlenceli olmuştur Ellerinize sağlık

SMİLENA dedi ki...

eşim bu marka baldan almış dün.hep merak etmişimdir nasıl olur ballı tavuk.bu ara çok moda ya.
yazdım tarifi denenecek.

harika bir etkinlik olmuş

Unknown dedi ki...

çok ballı bir gün geçmiş belli afiyet olsun.

Hayat Penceremden dedi ki...

ohhh hapur hupur yemişsiniz bakıyorum.Afiyet olsun :)

mutfagabuyrun dedi ki...

çok eğlenceli bir etkinlik olmuş canım.afiyet bal olsun diyecem ama olmuş zaten.öpüyorum.

zeymurancafe dedi ki...

sütle bal dısındakılerle marıne ederım hep tavugu ya da eti ama balla süt hiç koymadım artık lezzetını ıyıce merak edıyorum en kısa zamanda deneyeceğim
ellerınıze sağlık

İnci Yemek dedi ki...

Canım şu ballı tavukları çok merak ediyorum doğrusu bende deneyeceğim ellerinize sağlık:)esas olan ballı bir etkinlik olmuş ne eğlendiniz tahmin edebiliyorum:)
çok öpüyorum seni...

Tümay Öztürk dedi ki...

Tam afiyet bal olsun cümlesi yerini buldu:) Ellerinize sağlık:)

durutarifler dedi ki...

Hepinizin ellerine sağşık.Çok güzel bir etkinlik olmuş

Adsız dedi ki...

Ballı tavuk kanatları düşününce garip bir tat gibi geliyor ama anlattığınıza göre hayli nefis. Güzel bir gün geçirmişsiniz. Ellerinize sağlık.