21 Mart 2011 Pazartesi

Bezelyeli Pirinç Pilavı


Bu aralar yeni bir konsept yemek yarışması var ekranlarda; Masterchef.  Uzun bir süre '' Yemekteyiz'' rüzgarı estikten sonra bu format da oldukça farklı ve sevimsiz geldi bana. Kesinlikle yapıcı olmayan, hatta çoğu zaman aşağılamaya kadar varan eleştiriler programı başından sonuna kadar izlememe engel oluyor. Tamamiyle rating kaygısıyla oluşturulmuş olduğunu ve de juri tavırlarının hoşuma gitmediğini söyleyebilirim. Fakat düşünmeden de edemedim, eğer ben böyle bir yarışmaya katılsaydım ne hazırlardım diye. Sanırım pilav yapardım, basit gibi görünen hatta her evde hemen her gün pişen pilav. Evet kolay gibi görünür çoğu kişiye ama bir de derler ya '' pilav yapabilirsen her yemeği yaparsın'' diye.

Ben üniversite yıllarımda öğrendim pilav yapmayı annemden, hatta öyle ki annem akşamları pilavı yapmaz, beni bekler bana yaptırırdı. Gecenin yarısı canım istesin hiç üşenmem kalkar yaparım, o kadar da severim. Malum kalorili olması sebebiyle bir süredir pirinçten bulgura yöneldik ama arada bir de olsa şöyle doya doya yemezsem ne anlarım yaşamaktan?

Malzemeler
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
3 yemek kaşığı sıvıyağ ( tercihinize göre zeytinyağı da olabilir )
2 yemek kaşığı tereyağı
1 su bardağı İGLO Bahçe Bezelyesi
tuz

Yapılışı:
1. Pirinçleri akan su berraklaşana kadar bol su ile yıkayın ve süzdürün ( ben sıcak su içinde bekletmiyorum ama o şekilde de yapabilirsiniz )
2. Mümkünse teflon bir tencereye tereyağını ve zeytinyağını  alın. Tereyağı eriyip de ısınınca pirinci ekleyin. Pirinçler şeffaflaşana kadar kavurun.
3. Suyunu ve tuzunu ekleyin. Suyu kaynayınca ocağın altını kısın ve suyunu çekince ocağın altını kapatın.
4. Diğer tarafta bol kaynar suya İGLO Bahçe bezelyesini ekleyip su tekrar kaynadıktan sonra 3 dk. olacak şekilde haşlayın.
5. Haşlanan bezelyeleri süzüp demlenmeye başlayan pilavınıza ekleyin. Tahta kaşıkla karıştırıp tencerenin kapağının altına kağıt havlu koyarak demlenmesi için 5-10 dk kadar bekleyin.

Afiyet olsun

Pilavın elbette çok fazla püf noktası var. Ben kendi uyguladığım birkaç noktayı da paylaşayım da tam olsun. Çoğumuza göre çok kolay olan bir tarif belki ama yeni evli ve yemek yapmayı yeni öğrenenleri unutmamak gerek.

* Öncelikle pirinç ve su oranını en doğru şekilde tutturmak en önemli noktadır. Burada da tek dikkat edilecek nokta, pirinci hangi ölçekle ölçtüyseniz suyu da onunla ölçüp eklemektir. Pirinç su bardağı ile ölçüldüyse suyu da aynı su bardağıyla eklemektir. Pilavın en ideal oranı da bire bir buçuktur.
* Pilavın lezzetini artıran en önemli etkenlerden biri de tereyağıdır. Sıvıyağ ile bile yapsanız en azından bir kaşık tereyağ pilavın aromasını zenginleştirecektir.
* Pilavınızı et ya da tavuk suyu ile yapacaksanız ekleyeceğiniz yağ miktarını azaltmalısınız.
* Pilavın suyuna birkaç damla limon sıkarsanız pilavınız daha beyaz ve berrak olacaktır.
* Eğer pilavı sade değil de şehriyeli yapacaksanız suyunu yarım bardak artırabilirsiniz ( 2 bardak pirinç için)
* Pilavınız pişerken karıştırmanız içindeki nişastayı ortaya çıkarıp pilavı lapa yapar, ocağın altını kapatınca bir karıştırıp demlenmeye bırakmanız yeterli olacaktır.

13 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yaseminciğim nedense bu yarışmalar bizim adetlerimize çok ters bende gördüm dövseydi daha iyiydi dedim. Pilav gerçekten hem kolay hem zor. Ben önceden ıslatarak kavurmadan yapıyorum ellerine sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım ben bulgur pilavını daha çok se
verim.Pilavın süper ellerine sağlık öpüyorum.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Master Chef yarışması ile ilgili düşüncelerim olumsuzun daha da olumsuzudur. Söylenecek eleştirler az gelir. Şeflerin eleştirileri o kadar ağır ki bazen inanmakta zorlanıyorum. Oradaki yarışmacılar bile bile 100 bin tl için kendilerini nasıl böyle rezil ederler. Değerleri 100 bin Tl mi...
Peki aşçılar o kadar kariyer yap, oku, kendini geliştir. Sonrada gel bir yarışmada sana öğretilenlerin aksine insanları aşağıla,söv ve küçük düşür, yetmezmiş gibi birde yapılan nimetlere (isterse kötü olsun) iğrenç de. Bu şekilde konuşmayı hangi okulda öğrenmişler kim öğretmiş merak ediyorum....
Bu şekilde reyting toplamak artık tv ekranlarının ne kadar alt seviyelere indiğinin göstergesidir. Ben sadece 1 saate yakın seyrettim ve dayanamadım, kapattım. Bir daha mı asla....

Yasemincim bu pilavı bizde sık sık evde yaparız. Çok güzel oluyor gerçekten. Özellikle İglo bahçe bezelyesi ile çok ta pratik. Bu arada İglo bahçe bezelyesini haşlamana hiç gerek yok canım. Pilavın pişmesine çok az kala bezelyeleri üzerine eklemen yeterli. Beraber pişerse vitamini de pilava geçer canım. Küçücük bir tavsiye:))
Ellerine sağlık canım
Linkini aldım:)

Unknown dedi ki...

bende söyledigin program hakkında aynı şeyi düşünüyorum ve seyretmiyorum artık.ellerine saglık.

zeymurancafe dedi ki...

bende pilavı limonlu sıcak su ile yarım saat ıslatıyorum ve de kavururken içine bir çay kaşıgı şeker ilave edip karıştırırken tahta kaşık kullanıyorum bende ölçü yok göz kararı.üzerini geçecek kadar su koyuyorum ve suyunu çekınce peçete havlu ile demlenmeye bırakıyorum.püf noktalar için teşekkurler arkadaşım.ellerıne sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu yarışmaların orjinal formatı bu değil bence. Bende seyrederken hiç haz etmiyorum. çok seviyesiz ve eğlencesiz geliyor bana. Yemekteyizi de sevmiyorum. Ama senin pilav süper. Ellerine sağlık canım benim.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

yarışma beni fena gerdi hele yemeğe iğrenç demiyorlar mı orada cinler tepeme çıkıyor benim... pilava giriş 101 dersi bir harika olmuş, yeni başlayanlar için çok detaylı anlatmışsın! eee iyi okuyan başarır bence:) limon suyu ile ne kadar güzel oluyor hakikaten ben de çok severim... ellerine sağlık...

Bengü dedi ki...

Yasemin'ciğim sonunda bloglara girebiliyorum :) Gelip sende kutlayayım dedim yorumumla, aman ne sıkıntı verdi bu yasak. Ellerine sağlık canım.

İnci Yemek dedi ki...

Yasemincim ellerine sağlık canım
bende pilav severim,inan yemeğimin yanında bir kaşık pilav olmazsa doymuyorum adeta aç kalkıyorum:)
kim demiş kalorili diye,bak ben
çok formdayım mesela:))
canım sen bu kadar pilav sevip nasıl böyle kalabiliyorsun bunu da bir postunda anlatırsın:)
pilav enfes gözüküyor.
Ayrıca master chef'i çok az izledim hiç sevmedim,gerçi yemekteyizi sadece yemek hazırlanırken izliyordum değişik bir şey varmı diye o kadar.
çok öpüyorum canım mutlu haftalar..

Unknown dedi ki...

pazar günü ben de tesadüf tekrarına baktım biraz gerçekten çok keyifsiz insanları ağlatacak kadar üstlerine gitmeleri çok çirkin ama o insanları da anlayamıyorum insan kendini bu kadar da ezdirir mi diye
bu arada iyisin artık dimi can kuşum pilav da tane tane ellerine sağlık ye sen boşver yemek yenmeden hayatın tadı tuzu yok

PaSaSofraM dedi ki...

hmmm görünüs harika ellerine saglik, etkinligeme sizleride bekliyorum tarifleriznizle:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Yasemincim bende dün işe başlayana kadar seyrettim. Üstelik de bir sert yapıyorlar bir yumuşak. tutarlılıkları da olmadığı için sevimsiz bir program olmuş. Ben en çok "iğrenç yemekler" kısmına takığım! Ben izlerken de birşeyler öğrenicez sanmıştım. Neyse konuya dalıp da pilavı unuttuğumu sanma. BEnde pirinç pilavını bu şekilde çeşitlendirerek severim çok. Ellerine sağlık canım:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Pilav yemeye ve de yapmaya çok geç başlayan biri olsam da şimdi çok severek yiyorum. Yazdığın kadar var nefis görünüyor. Püf noktalarını okumayı çok severim. Her seferinde yeni birşeyler öğrenir, ya da bildiklerimi tazelemiş olurum. Ellerinize sağlık olsun.
Sevgiler:))