16 Şubat 2011 Çarşamba

Hindistancevizli Muhallebili Kurabiye


Geçtiğimiz haftalarda doya doya muhabbet eşliğinde yiyip içtiğimiz bir çay sofrasının konuğu olduğumuzdan bahsetmiştim. Sevgili Umay ve annesi Gülen Teyzenin bizler için hazırladığı harika lezzetlerle dolu bir gün. O güne ait o kadar çok fotoğraf var ki elimde, hangilerini seçip paylaşacağımı şaşırdım kaldım.
Bunlar giderken benim yapıp götürdüğüm Fındıklı ve Cevizli Kurabiyeler. Tarif  Sevgili Tijen' den. Sevil'e gittiğimiz gün yapıp getirmiş ve hepimizin de gönlünü bunlarla fethetmişti. Ben de Umi' nin nasıl bir ceviz delisi olduğunu iyi bildiğimden ne yaparım diye hiç düşünmedim. Tairifi gelecek pek yakında.
Bu da Umay' ın meşhur Arpa Şehriyeli Salatası. Buna benzer onlarca salata yedim ama bunun lezzeti bambaşka. İçinde hiç tuz yok, şekerli bir salata desem, ne dersiniz? Bunun da tarifi burada olacak yakında. Pek bir televizyon reklamları gibi oldu ama napıyım sırayla gelecek hepsi.
Yine Umi' nin yaptığı bol cevizli Kereviz Salatası. Kerevizi sevmeyen, kokusuna tahammül edemeyenlerin bile asla geri çeviremeyecekleri bir salata.
Ananaslı Kek tarifini önceden paylaşmıştım zaten. Tarif için tık tık.tık

Ispanaklı ve Mantarlı Börekler sanki el açması gibi çıtır çıtır olmuşlardı.
Ve işte ilk fotoğraftaki kurabiyelerin iç görüntüsü. Çayın, kahvenin yanına kurabiyeden daha iyi bir eşlikçi olabilir mi? Bence olamaz. Hadi o zaman bakalım nasıl yapıldığına bakalım.

Hindistancevizi Muhallebili Kurabiye

Malzemeler
hamuru için:
1 paket margarin
1 çay bardağı yoğurt
6 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu

muhallebisi için:
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı nişasta
6 yemek kaşığı toz şeker
2-3 yemek kaşığı hindistancevizi

üzeri için:
pudra şekeri
vanilya

Yapılışı
1. Hamuru için tüm malzemeler birbirine karıştırılıp iyice yoğurulur. 1/2 saat dinlenmesi için kenara alınır.
2. İç harcı için malzemeler karıştırılıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Soğuması için kenara alınır. Hindistancevizi piştikten sonra yavaş yavaş ilave edilir, kıvamı yeterince koyulaşınca eklemeyi kesin.
3. Hamuru bir el ayası kadar parçalara ayrılır. Her hamur parçasının içine muhallebili karışımdan konulur ve yuvarlak şekil verilir.
4. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşmeyecek kadar pişirilir. Fırından çıkmış hali beyazımsı olacak.
5. Kurabiyeler soğuyunca pudra şekeri ve vanilya karışımına bulanıp servis edilir.
Afiyet olsun.
Tanıştırayım, bu da evin yakışıklısı Mırni Bey. Özellikle küçük adamımın favorisi. Mırni onu uzaktan merakla izledi, küçük adam onun peşinden koştu durdu. Hala Mırni' nin oyuncaklarıyla oynamak istiyor o günden beri.

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hepsini alıp kaçsam olurmu:))
öpüyorum...

mutfagabuyrun dedi ki...

hangisine baksamda alsam dedim arkadaşım.süper olmuşlar.canım da çekti şimdi.sevgiler.

Betül KAVAL dedi ki...

bu kurabiyelerden yapmadan sakın yanıma gelme yasoo :))

herşey harika gözüküyor. yapanların elleirne sağlık yiyenlere de afiyet olsun..

öpüyorum canım..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bir ara ne kadar takılmıştık muhallebili kurabiyeye aklıma düşürdün bak şimdi Yasemin :)

Ayrıca dediğin gibi arkası yarın tadında bırakmışsın herşeyi ve salatayı acayip merak ettim onu sıralamada başa koysan olmamı :)

Saglıklımutfak dedi ki...

neden se bu aralar her resme ağzım sulanarak bakıyorum . önüne geçemediğim bir iştah artışım var. Ve bunların hepsi çoook güzel yasemiiinnn :)

sihirlirloklava dedi ki...

hepsi de süper ötesi...yiyenlere afiyetler olsun..

Hayat Penceremden dedi ki...

Offf o gün çok şey kaçırdım yaaa :( mirniyede bayıldım

Unknown dedi ki...

hepsi nefis olmuş kurabiye harika ellerine sağlık afiyet şifa olsun.sevgilerimle...

Ayşe dedi ki...

mmmhhh... hepside super gozukuyor...kurabiyeyi mutlaka deneyecegim ;)
ve otomatik mesajim; "geldim, seni okumayi seviyorum, okudum ve gidiyorum" :))

Tümay Öztürk dedi ki...

İcinde muhallebi olan kurabiyelere bayılıyorum! Harika gözüküyorlar masada öyle walla hepsinden canım çekti:) ellerine saglık:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yaseminciğim herkesin eline sağlık tarifi merakla bekliyorum sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Kurabiyeleri ne güzel hazırlamışsın...
Beğenmene de çok sevindim. Afiyet bal olsun...
Diğer tariflere gelince sabah sabah bittim resmen:))))

Derya dedi ki...

Erişte salatasının tarifini merakla bekliyorum. Birtürlü iyi bir tarif oturtup yapamadığım bir salata belki bu sefer sizin tarifle başarırım.Muhallebili kurabiye de lezzetli görünüyor, onu da merak ettim doğrusu.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık Yasmincim şu tijenin kurabiyeleri hala aklımda ben de yapacağım inşallah senin kurabiye de ne zamandır deneyeceklerim listesinde ama sıra gelmedi şimdi bu görüntüden sonra çok yapasım geldi öpüyorum cankuş

pelince dedi ki...

Canım her kare ayrı ayrı güzel,lezzet taşmış tabaklardan.. ellerine sağlık...

dere dedi ki...

tarifler çok güzel benim de hafta sonu misafiriim var ne yapacağımı bilemiyorum bir menü belirleyebilsem yapacam da yardımcı olabilirmisiniz
dere

Adsız dedi ki...

gizem yıldırım

muhallebiye koydugunuz mısır nısastasımı acaba bugdaymı?

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Gizem merbaba,
içindeki mısır nişastası ama buğday nişastası ile de olur
sevgiler