15 Haziran 2009 Pazartesi

Vişne Soslu Islak Kek


Geçtiğimiz Cuma akşamı eşimin iş arkadaşlarıyla birlikte dışarda yemekteydik. Arada bir ofise gönderdiğim kekler için herbiri ayrı ayrı övgüyle bahsedip beni inanılmaz mutlu ettiler. Bugün için onlara kek göndereceğim diye söz vermiştim ama haftasonunun yoğunluğundan fırsat olmadı. Söz en kısa zamanda kek geliyor. Bugünlük sadece Leziz Dergisi' nde yayınlanan tariflerimden birini paylaşabileceğim. Benim favori keklerim arasında bu vişne soslu ıslak kek. Misafirlerinize ikram etmek için ideal, hem şık hem de lezzeti bildiğiniz kek lezzetinin biraz daha fazlası, brownie tadında. Ben bu kek için vişne sosunu genelde yazın kendim kavanozda hazırlıyorum (tarçın çubuklu ve karanfilli) ama stokları bu yaz artıracağım ki tüm kış yetsin. Tarifini de yine burdan paylaşacağım. Bu defalık hazır vişne suyu ile idare edeceğiz.

Malzemeler:

4 adet yumurta
2 su bardağı tozşeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
1/2 su bardağı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı vişne suyu
1 adet tarçın çubuğu
3-4 adet karanfil

Yapılışı:
1. Tarçın çubuğu ile karanfil tanelerini 1 bardak vişne suyu içinde mimkünse en az 6 saat bekletin (Böylece tarçın ve karanfilin tadı vişne suyuna geçecek ve keki yerken o enfes tadı alabileceksiniz)
2. Tozşekeri, sıvıyağı, sütü ve kakaoyu derin bir kapta mikserle çırpın.
3 .Bu karışımdan 1 su bardağı kadarını ayırın.
4. Diğer bir kapta yumurtaları köpük haline gelene kadar çırpın.
5. Her iki karışımı birbirine ekleyin ve elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı da içine katarak iyice karıştırın.
6. Yağlanmış kek kalıbına ya da cam fırın kabına dökün ( ben pyrex fırın kabı kullanıyorum bu kek için)
7. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında en az 40 dk pişirin.
8. Pişip pişmediğini kontrol edip piştikten sonra fırından alın.
9. Tarçın ve karanfili süzüp vişne suyunu sıcak kekin üzerine dökün.
10. Yaklaşık 5 dk sonra da ayırmış olduğunuz kakaolu karışımı kekin üzerine dökün.
11. Kek kalıbınızı tekrar sıcak fırının içine koyup birkaç saat sosunu iyice çekmesi için bekletin.
12. Kek oda sıcaklığında soğuduğunda dilimleyin ve   isteğinize göre hindistancevizi ve çilek ile süsleyerek servis yapın.

Bu sıcak yaz günlerinde üzerinde dondurma ile de servis edilebilir.

Not: Fotoğraf Leziz Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Sn. İnci Özgöz Hn tarafından çekilmiştir.

12 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.deneyeceğim.nefis bir tat.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Yasemincim ellerine sağlık harika olmuş sımsıcak sevgilerle öpüyorum

zarpandit dedi ki...

o kadar hoş bir goruntuki vişne ve çikolata kadar uyumlu birşey varmı :))) bu arada sen davet ettikçe ben utanıyorum bir türlü gelemedim diye..

unutmadan senin keklerini elbetki beğenecekler :)))

SMİLENA dedi ki...

vişneli herşeye bayılırım.eline sağlık.çok güzel görünüyor yasemincim...

müjde dedi ki...

Vişne ve çikolata gibi birbirine bu kadar yakışan bir ikiliden nasıl da lezzetli bir tarif...
Ellerine sağlık Yaseminciğim.Sevgiler...

Semra Altay dedi ki...

Merhaba,
Ne güzel bir tesadüf. Aynı zamanda aynı şekilde kek hazırlamışız.
Sunumunuz harika.
Bir daha keki yaptığımda tarçın çubuğu ve karanfili mutlaka deneyeceğim.
Teşekkürler.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

zuzuların annesi dedi ki...

Nefis görünüyor...Hımmm Misss:)
Ellerine sağlık...Bu arada Leziz'de bu ayki sayıdamı tarif?

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Neslihancım denemelisin,pişman olmazsın
*************
Deryacım saol,ben de sana sevgilerimi gönderiyorum
**************
Gökçem utanma yaa ben sana takılıyorum, ne zaman müsait olursan hiç sıkma canını. herkesin kendi koşturmacası var bilirim
*************
Semracım saol canım
************
Müjdecim gerçekten yakışıyorlar, ben de çok seviyoerum bu keki
*************
Semracım beğenmene sevindim, emin ol tarçın ve karanfil farklı bir lezzet katacak.
**************
Banucum evet Leziz Haziran-Temmuz sayısında.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

İsmi yeter Yasemincim. Ellerine sağlık. Bende bu sene vişneyi biraz daha fazla koymak istiyorum buzluğuma. Bu sefer inşallah vakit ayırabilirim.
Sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Çikolata ve vişne.. Bence harika bir uyum.. Ellerine sağlık Yasemin'cim, afiyetler olsun..

Eya dedi ki...

Sevgili Yasemin...en cok sevdigim keklerden biridir bu tarif. Gercekten de cikolata ve visne cok yakisiyor birbirine, ellerine saglik, sevgiler

zehra

Narince dedi ki...

Eşim böyle yoğun çikolatalı ama sütlü bir tatlı bulamadın diye söylenip duruyordu. Şimdi çocukları uçurtma uçurmaya götürdü. Onlar gelene kadar yapsam ne güzel sürpriz olur.