3 Mart 2009 Salı

Biraz Kitap Arası



Yaklaşık 1 aydır elimde olan '' Ye Dua Et Sev'' kitabımı dün gece itibariyle bitirmiş bulunuyorum.Bir daha kitapların cep boylarını almayacağım,insana ufacık bir kitap gibi görünüyor ama sonuçta 480 sayfalık bir kitap.Hiç öyle uzun zaman aynı kitabın elimde olmasını sevmiyorum.Zaten küçük adamla kitap okumak deveye hendek atlatmakla eşdeğer bizim evde.Ya okurken kitabı çekiştirir ya kitabı bulduğu yerde kapıp içinden ayracı mutlaka alır alakasız bir yere bırakır.Ya da eline alıp sanki okumayı bilirmiş gibi sayfaları çevirir durur.Henüz 6 aylıkken belli etmişti zaten kitaplara ilgisini ama bizim kitaplarımızı rahat bıraksın diye onca kitap alıyoruz ona.Neyse konu kitaptan nerelere geldi yine...


Kitap Elizabeth Gilbert'ın tüm dünyada 5 milyondan daha fazla satmış romanı.Yazar kendini anlatıyor kitapta.Arka kapaktaki özette aynen şöyle diyor:

Saat sabah 3 ve Elizabeth Gilbert banyonun taşları üzerinde hıçkırarak ağlıyor.Gilbert otuzlu yaşlarında,bir kocası,bir evi var.Kocasıyla bebek sahibi olmaya çalışıyorlar- ve o bunu istemediğinin farkına varıyor.Aci verici bir boşanma süreci ve hemen sonrasında tutkulu bir aşk yaşıyor.Gilbert,içindeki boşluğu doldurmanın peşine düşerek yolculuğa çıkar ve haz,dinsel inanç ve dengenin arayışına girer.Roma'da yakışıklı,kahverengi gözlü bir İtalyan'dan İtalyanca öğrenecek ve onbeş kilo alacaktır.Hindistan'da ruhunu aydınlatacak ve kendini tanrıya adayacaktır ve Endonezya'nın Bali adasında dişleri olmayan bir şifa vericiden huzurun yeni bir yoluna girecektir.Mutluluk yavaş yavaş onu sarmalamaktadır.
Hürriyet yazarı Zeynep Bölükbaşı 10.01.2008 tarihli yazısında kitap hakkında bakın neler yazmış.

Vee sonunda hediye gelen kitabıma da başladım:Yerdeniz Büyücüsü.Aslında ben ne fantastik sinemadan ne de fantastik öykülerden pek hoşlanmam.Ayağı yere basmayan,gerçek olmadığını bildiğim şeyler beni çok fazla içine çekemiyor maalesef.Fakat hep aynı tarz okunmaz değil mi,arada farklı şeyler de denenmeli.İlk birkaç sayfa fena değilmiş,dedirtti hadi bakalım hayırlısı.Eğer hoşuma giderse tam bu beşlemenin tam 4 kitabı daha var sırada.

2 yorum:

Tijen dedi ki...

Yasemin'ciğim,
Bahsettiğin otun fotoğrafını gönderir veya yayınlarsan bakarım memnuniyetle. Acaba bildiğim bir ot mu? Akdeniz'de de bir yayla çayı vardır ama bilmiyorum aynısı mı?

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım bravo...ben bu sıralar pek kitap okuyamıyorum. Okumak için aldığım birkaç tane var ama nedense sabrım yok :)Bakalım ne zaman başlayacağım ...