16 Eylül 2008 Salı

Puzzle Yapın Stres Atın


Ve büyük taşınma bugün itibariyle başlamış bulunuyor.Sanırım böylesi daha iyi olacak,en azından şimdilik ikinci bir bloga ayıracak vaktim yok.Yazıyı daha önceki orjinal haliyle kopyaladım buraya.Haydi bakalım hayırlı olsun.

Bugün de kendi ellerimle yaptığım puzzle'larımı paylaşayım istedim.İlkini yıllar önce bekarken yapmıştım ve annemin salonunu süslemişti uzun bir süre.Educa marka bir puzzle idi yanlış hatırlamıyorsam,çünkü kutusunu atmışım maalesef.Ama kendi deneyimlerimden rahatlıkla söyleyebilirim ki en iyi marka da Educa,içinde kendi yapıştırıcısı da mevcut oluyor.
Evlenip de evimi süsleme derdine düşünce,bir de koltuklarım turuncu olunca hemen kaptım geldim puzzle'ı ve astım kendi evimin salonuna.Kızlardan birinin elbisesi de turuncu olunca çok da uyumlu oldu odaya.Resimde pek belli olmasa da renkleri çok canlı ve her gören bir tablo sanıyor,ben de çok seviyorum.




Diğer kedili puzzle ise Tuğra'nın odası için yapar asarım düşüncesiyle alınmıştı.Çünkü odasının mobilyalarında deniz fenerleri,yelkenliler,balıklar vs var.Ben de bu balıkçı kedicikler odayla uyumlu olur diye düşünmüştüm.Fakat yapıp da bitirdiğimde gördüm ki kocaman bir puzzle olmuş.Üstüne bir de çerçeveletince daha da büyüdü ve odada asacak uygun yer bulamadık.Biz de tam Tuğra'nın odasından bakınca görebileceği gibi bir yere koridora astık.Çok da cici oldu yeri.Odasında oynarken kedilerini görebiliyor.Zaten bu kedilerin sayesinde ''kedi'' demeyi de öğrendi oğlum.Bu puzzle'ın markası da Trefi.İçinde yapıtırıcısı yok ama parçaları kaliteli,hiç yıpranmadılar.Bunu yapıştırmak için de

Art Puzzle diye bir yapıştırıcı kullandım.

Bir de benden tavsiye,çocuklarınızı mutlaka puzzle yapmaları yönünde teşvik edin.Ve mümkünse birlikte yapın.Benimki henüz çok ufak ama hele bir büyüsün birlikte ne güzel puzzlelar yapacağız inşallah.Çünkü insan puzzle yaparken hiç olmadığı kadar rahatlıyor,zamanın nasıl geçtiğini anlamıyor ve kafasındaki tüm sorunlardan uzaklaşıp sadece yaptığı işe odaklanıyor.Ve eğer benim gibi sonradan çerçeveletip de asabileceğiniz bir model seçerseniz sonradan da evinizin herhangi bir yerine asabilir ya da sevdiğiniz birine hediye edebilirsiniz.Elbette bu kadar emekten sonra içiniz elverirse hediye etmeyi.

Yorum yaz.

17 yorum:

pelince dedi ki...

Canım diğer bloğunu incelememiştim,buraya taşıman güzel olmuş.Puzzle yapmak gerçekten sabır istiyor...İnanılmaz güzel yapmışsın emeğine sağlık...
Bende çok sabırsızımdır..Çocuklara minik puzzlelar alıyorum ama hayran kaldım yaptıklarına..

Sevgiler.

SERAP dedi ki...

Bende bayılıyorum puzzlelara ama bu büyüklerden hiç yapmadım.Keşke bugün birileri bana armağan etse şunlardan...çok vakit alıyor mu yapmak bunları?

:)den dedi ki...

Yaseminciğim merhaba,
Tatilde olduğumdan blogunu takip edemedim uzunca bir süre. Nihayet döndüm:)
Neler olmuş neler yokluğumda. Cicilerin bicilerinle, ordan burdan hayattan güzel bir evlilik yapmışlar, ne iyi etmişler. Uzun soluklu bir yaşam diliyorum onlara.
Senin Puzzle'rı görünce, aklıma düştü puzzle yapmak. Dinlendirici bir uğraş aslında. Hemen bir puzzle almak lazım:)
Sevgiler...

SMİLENA dedi ki...

bende bayılıyorum puzzle yapmaya ama biraz tembelim bu ara .en son oğluşla yaptık birtane minik hala yapıştıramadım.şimdi seninki ni görünce geldi aklıma.seni de tebrik ederim valla epey de büyükmüşler.
sevgiler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Merhaba,puzzle'ı çok beğendim,değişik olmuş.buraya taşınman çok iyi bence de,kullanımı daha rahat.kolay gelsin diyorum.aşağıdaki menü de süper.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Ben de pek severim puzzle yapmayı. Macera içeriyor :)

Ciddi bir yer ayarlamak lazım bu hobi için. Eski evmde çalışma odasını kullanıyordum..

bu kedili olan pek güzel. Bayıldım. Bulduğum yerde alacağım..

Ellerinize aklınıza sağlık.

sevgiler.

zero dedi ki...

Yasemincim ben de çok severim puzzle yapmayı. Zamanında kendi odam için 1000'lik espirili bir puzzle yapmıştım, sonra erkek arkadaşım da doğum günümde bir tane hediye etmişti ama o henüz yapılmayı bekliyor:) Özellikle kedili olana bayıldım:)

Bu arada canım sen doğru biliyorsun, adım Zeren:) Ama çocukluğumdan beri karıştırıp da Zerrin diyen çok olur. Gülden'de de böyle oldu sanırım:)

zarpandit dedi ki...

puzzle bizim ailedede sevilerek yapılıyro bizde nuhun gemisini yapmıştık kaç gece kör oluyorum be diye bıraktıgımı bilirim ama sonuc hep mutlu edici oluyor gurur duyuyorum kendimle:)

ben sendeki o kedili olan puzzle a bayıldım:)))

ve bir soru bebişte yapıyormu puzzle?(yirim ben onu:D)

a_y_s_e dedi ki...

ben de cok severim yapboz yapmayi. Bir bayram annem yapboz yetistirememisti, 2 gunde 1 aliyorduk! En son ben de burada yasadigim bolgenin yapbozunu yaptim... blogumdan gorebilirsiniz... ama okul baslayinca maalesef cok vaktim olmuyor- cunku bir oturdum mu bitirmeden kalkamiyorum!

Neslihan ÇELİK dedi ki...

Konu ile cok da alakasi yok ama Miami'den de bi yorum olsun istedim :))
Bi de ufak bi duzeltme yapayim; Tuticim "kedi" demiyor bi kere.. Koodiii diyo :)) ' bu arada "o" nun ustunde iki tane nokta olacak ama burada oyle bi harf olmadigindan kusuruma bakmayin :(
Bi de Tugra yi cook ozledim yaw...

Haydins dedi ki...

Bazende stres kaynagi olabiliyor..Ben bitirdikten sonra bi parca eksik cikti kafayi yedim evin altini ustune getirdim uzun bir sure beklettim sonra bozdum..Bozduktan 1-2 gun sonra cikti bir delikten..Benim akil sagligim icin bu evde puzzle yapmak iyi degil bana..Genis alan lazim..

Adsız dedi ki...

Bende o yapıştırıcıyı bulunca çok sevinmiştim. Bir ara yap yap duvar puzzle oldu sonra eşe dosta hediye ettim.2.si çok şeker ya. Bu arada sanırım blogları birleştirmeyeceksin buraya yazmaya devam ettiğine göre cicim.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

CANIM
Puzzle yapmanın zeka geliştirdiğini çok yakın bir arkadaşımın oğlunda bizzat gözlemledim
maşallah 12 aylıkken beraber yapmaya başladık 15 aylık olduğunda benim hatalı parçaları yapıştırtığımı ima edip ,kendi hemen düzeltiyordu. şimdi 2.5 yaşında çook harika bir çocuk
ben netten bulduğum sitelerden bir ara uğraştım. Ama yazınla farkettim ki uzun zamandır puzzle yapmıyorum.Artık çoluk çocuğa karışınca tekrar başlarım:)

sevgiyle kal
bu arada sobe içn teşekkürler yanıtlandı:)

Pastacı Kedi dedi ki...

Merhaba,

Ben bloglar dünyasında yeniyim. Oradan oraya senin puzzle yazını görünce kendimi bu sitede buldum. Ben de puzzle yapmaya bayılırım. Ama bazen kafaya takınca çok yorucu da olabiliyor. Ama en zevkli yanı, birileriyle beraber yapmak...

Ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlar.

Saliha dedi ki...

evim küçük,puzzle hastasıyım napcaz:((heryer doldu:DDDDDDD ellerıne saglık cok tatlı kedıcıkler..

Adsız dedi ki...

We must accept finite disappointment, but we must never lose infinite hope.


--------------
Delhi University

Adsız dedi ki...

Nurture passes nature.

-----------------------------------