22 Temmuz 2008 Salı

Kıymalı Patatesli Börek

Bu yıl leyleği havada gördük herhalde,gez gez bitiremedik bir türlü tatili.2 haftalık Kumbağ tatilimizden sonra Pazar akşamı evimize döndük.2 haftalık kısa bir moladan sonra da bu yazın son tatiliyle noktayı koyacağız inşallah.Ağustosun 2sinde Rize yolcusuyuz kısmetse.Bavullara dinlenme yok,tam gaz mesai. Hal böyle olunca da bu kısacık arada benim de hiç içimden öyle kallavi yemekler yapmak gelmiyor.Basitçe pişirilmiş günü kurtaran yemeklerle idare ediyoruz,bakalım nereye kadar gidecek bu durum? Hele de tatil sonrası insanın canı hiç mutfağa girip öyle sanat eseri tadında şeyler pişirmek istemiyor.Beni avutan tek şey de bu durumun sadece bana özgü olmadığını bilmek,hangi bloga baksam herkes aynı şeyleri söylüyor,arşivdeki tariflerle işi kotarıyor.



Bu patatesli kıymalı börek de yine oğlumun doğumgününden.Bir doğumgünü menüsü de insanı bu kadar kurtarır yani.Tam vaktinde doğurmuşum küçük adamı demek ki,yaz rehavetinde kurtarıcı oldu bana doğumgünü menüsündeki tarifler.Kalabalık davetlerde benim tercihim tek tek servis yapılabilen bu tarz börekler olur genelde.Hem kesip servis yapma derdi yok hem de görüntüsü de daha şık duruyor.İç harcı olarak ben patatesli kıymalı hazırladım en sevdiğim olduğu için ama istenilen harç kullanılabilir.



Malzemeler (toplam 64 adet börek çıkıyor)

8 adet hazır yufka

1 kg patates

1/2 kg kıyma

2-3 adet domates

2 adet soğan

2 yumurta

2 bardak yoğurt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı su

çörekotu

tuz,karabiber,pulbiber



Tüm yufkaları üst üste koyup her birini 16 eşit parçaya ayırdım sigara böreği sararken yaptığımız gibi.Bir kabın içinde yoğurdu,sıvıyağı,yumurtanın birini ve suyu karıştırdım.

Diğer tarafta soğanı az sıvıyağ ile kavurup kıymayı ve domatesi de ekleyip pişirdim.Daha önceden haşlanıp ezilmiş olan patatesleri de bu karışıma ekleyip iyice karıştırdım.Baharatlarını da ekledim ve soğuması için bir kenara aldım.



Kesmiş olduğum yufkadan bir parça alıp üzerine fırça ile yoğurt ile hazırladığım harçtan sürdüm ve diğer bir yufkayı üzerine koydum.Kıymalı patatesli içten koyup sigara böreği sarar gibi ama çok sıkı olmayacak şekilde sardım.Tüm yufkaları bu şekilde sarıp fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serptim.Yaklaşık 175 derecede üzerleri kızarana kadar pişirdim.



Yorum yazmak isteyen var mı?

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Turunç Kokulu Düşler için güzel dileklerine teşekkürler. Tam yemek için patates soyup gelmiştim ki senin patatesli böreğini gördüm. Bu bir tesadüf olabilir mi?

zarpandit dedi ki...

yasemin abal ahrıl harıl kitap araşltırıyorum galiba kursa gerek kalmayacak:)

aldıgım begendiğim kitapların adlarını hemen gondercem toparladıgımda:)

arada okuldan kaçarsana gelirim kurabiye keke çalışırız artık:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım çok bereketli bir doğumgünü partisiymiş gerçekten de, börek nefis!! Ellerine sağlık.. Canım nasıl çekti anlatamam.. Bu arada Rize'ye selamlar, keşke ben de gitsem tekrar..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Merhaba canım
Duraklama dönemi yaşıyan blogların başında geliyorum :)
Elimden hiç bir iş gelmiyor
Biraz da oğlum yorunca, bende senin gibi karnımızı doyurmak için yapıyorum sadece. Üstelik sıcaklarda mutfakta uğraşmak hiç içimden gelmiyor. Kendimi bitkilere, çiçeklerime adadım. Sana bol bol gezmeler diliyorum canım.
Sevgiler

:)den dedi ki...

Merhaba Yasemin,
Demek Rize yolcususun. İyi tatiller. Bizim için de gez, tat, yeni keşifler yap, dinlen...
Evet haklısın bloglarda kendi çapında tatil yapıyor:)