19 Mart 2008 Çarşamba

Limonlu İrmik Helvası - Herkese İyi Kandiller



Dün akşam ufak bir karışıklık oldu ve kandili dün zannettik.Hatta kayınvalidemi falan arayıp kutladım,ama yanlış duyum almışız Küboş'dan:)



Neyse bir taraftan da iyi oldu,akşamdan planımı yaptım ve ne zamandır yapmadığım irmik helvasını yapayım dedim.Sabah kahvaltımızı yapıp hemen dışarı attık kendimizi oğlumla,irmiğimizi almaya.Ve şimdi yazarken de bir taraftan yiyorum-rejim mejim kenara atıldı-. Ama çok severim ben irmik helvasını dayanamam napıyım:(




Malzemeler 6-7 kişilik
500 gr irmik
500 gr şeker
5 çorba kaşığı margarin ya da 2 çay bardağı sıvıyağ
1 lt süt ya da su
1 limon kabuğu rendesi
2 çorba kaşığı fıstık


Önce margarini erittim ve içine irmiğini,fıstığını kattım.Fıstıklar pembeleşinceye kadar yaklaşık 20 dk kavurdum.Sonra içine şekeri katıp ocağın altını kıstım ve öylece bıraktım.Ayrı bir yerde de suyu ısıttım,içine limonun kabuğunu rendeledim.Sütlü olunca da çok güzel oluyor ama bana biraz ağır geliyor o yüzden su tercih ettim ben.Suyu da irmiğe ekledim ve bir iki sefer karıştırıp kısık ateşte suyunu çekmesi için bıraktım.20-30 dk kadar piştikten sonra arada karıştırdım tabii ki,altını kapatıp biraz dinlendirdim.Hemen sıcak sıcak sevdiğim için de başladım yemeğe.Karşı dairemdeki komşu teyzeme de hemen verdim kandilini kutlayıp.İkram edemediklerime de burdan sunuyorum işte.Herkese hayırlı kandiller diliyorum.Afiyet olsun.





Bir de önerim var bugün.Kandil simidi almadım ama evde kandil simidi tadında çok güzel yağlı gevreklerim vardı.Onları da bahaneyle paylaşayım istedim.Bilenler bilir ama biz yeni keşfettik bunu ve çok beğendik.BİM'de satılıyor İLKLER yağlı gevrek diye.Bunu da kandil simidi niyetine kabul buyrun artık.Tekrar tekrar iyi kandiller...


7 yorum:

Unknown dedi ki...

yine super olmus diyim mi?soylenecek baska soz bulamadım da afedersin :)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Ellerine sağlık ve Hayırlı Kandiller Aslıhan'cım.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

sağol emine,evdekilere de selam kandillerini kutluyorum

banucum sana da iyi kandiller,
hayatımda gördüğüm en güzel saçlı kızı da öp benim için:)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin irmik helvasına bende bayılırım. Ellerine sağlık. Allah kabul etsin.Kandilin mübarek olsun.
Yağlı gevreklerinden de bir tane alayım bari :)Hmm güzelmiş. Yakınımda Bim var deneyeceğim.
Sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

CANIM BENİM
geçmiş kandilin mübarek olsun öncelikle helvan da harika görünüyor

diyet sorusuna gelince
haydikilzradiyete@hotmail.com
adresine gönderiyorsun tarifini
bizde nisan ayında yayınlamaya başlıcaz tarifleri tabi sen de sayfanda yayınlayacaksın diyet etkinliği başlığıyla

yorum ayarları içinde şu adımları takip edersen yerşelim-ayarlar-yorum ayarları-üst tarafta yorumları gösteri ayatla bakalım sanırım düzelecek
bir altındada yeni gönderilerin yorumları varı tıklarsın

inş. düzelecek
hoşçakal

Zeynep dedi ki...

Senin helvan da çok güzel görünüyor. Eminim tadı da çok güzeldir. Ben de bir dahaki sefere limon kabuğu rendesi koymayı deneyeceğim :) Ellerine sağlık!

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Gevreklerden dün akşam aldım, sabah kalktığımda 4 tane falan kalmıştı ailecek oburuz galiba.Çok lezizler...