14 Şubat 2008 Perşembe

limonata



























Bu kış günü ne alaka gibi görünüyor limonata.şöyle yaz sıcağında ferahlamak için olsa neyse.ama ben özel istek üzerine yaptım.ve yine ilk denemem oldu ve yine sonuç süper.

Tarif yaklaşık 5-6 kişilik.
Önce 3-4 adet limonu güzelce yıkadım ve mutfak robotunda iyice çektim kabuklarıyla beraber. Sonra içine birkaç yaprak taze nane ve 150-200gr kadar toz şeker ekleyip biraz da o şekilde çektim. Bu karışıma yaklaşık 1lt kadar su ekleyip şeker iyice eriyene kadar karıştırdım ve ağzı kapalı bir kapta bir gece beklemesi için buzdolabına koydum. Ertesi gün ince gözlü bir süzgeçle bir güzel süzdüm kabuklarından ayırdım. Ve içine yine yarım litre kadar su ekledim. Servis yaparken de limon dilimi ve taze naneyle ikram ettim misafirlerime. Gerçekten de enfes oldu,mutlaka deneyin derim en kısa zamanda.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yasemin Hanım, limonatanız özellikle sıcak yaz günlerinde içine buz koyularaka da mükemmel olur. Çok başarılı gözüküyor.Elinize sağlık.