29 Şubat 2008 Cuma

Körili Pirinç Pilavı

                




































  Hep derler ya ''pilav yapabiliyorsan bu iş tamamdır''. Benim de iyi pilav yaptığımı söylüyorlar övünmek gibi olmasın. Ben de buna güvenip arada böyle kendime has değişik tarifler denemeye cesaret edebiliyorum. Bu körili pilavı da ilk defa bir tavuk yemeğinin yanında denemiştim ve oldukça yakışıyor köri pirince.


Malzemeler ( 2 kişilik )
1 orta boy soğan
1 su bardağı pirinç
1,5 su bardağı soğuk su
köri


Önce soğanları yemeklik olarak doğrayıp sıvıyağda iyice kavrulana kadar bekliyoruz. İsteyen tereyağında da yapabilir ama ben mümkün olduğunca sıvıyağ tercih ediyorum malum kilo problemlerimiz. Sonra içine biraz köri ekliyoruz ve en son da pirincini katıp 3-5 dk kavuruyoruz. Suyunu da ekleyip kaynadıktan sonra ateşi kısıyoruz ve yavaş yavaş pişmesini bekliyoruz. Pilav iyice suyunu çekince tencerenin kapağının altına bir kağıt havlu serip buharını iyice çekmesini bekliyoruz. Birkaç dakika sonra da ateşi tamamen kapatıyoruz. Afiyet olsun.

Tavuk yemeklerinin yanında denemenizi tavsiye ederim. Ufak bir hatırlatma pilavınızın lapa gibi olmaması için normalde eklediğinizden biraz daha az su ekleyin çünkü soğan da sulanıyor.

Hiç yorum yok: