28 Şubat 2008 Perşembe

Yeşil Zeytinli Minik Toplar Ve Zeytinyağlı Enginar


















Benim aklıma hamur kızartması denince nedense hep çocukluğumuzun ve ilk gençlik yıllarımızın yaz günlerini geçirdiğimiz Kumbağ geliyor. Hala her yaz tüm aile,kuzenler falan gidilir ama o eski tadı da yok artık ya neyse. Bu başka bir yazının konusu olur ancak belki ilerde. Dün de dışardan eve dönerken uğradım fırına ve aldım 2 tane ekmek hamuru. Geçen gün yine Derya Baykal'da gördüğüm bir tarif vardı aklımda. Aslında herkes sever ekmek hamurundan kızartma falan yapıp şöyle peynirle reçelle falan yemeyi ama bu tarif cidden başlı başına çok şık oldu. Her zaman yapılmaz ama arada kaçamak için olabilir.




Malzemeler
2 tane ekmek hamuru
2 diş sarımsak
bir tutam dereotu
biraz kaşar rendesi
içi kırmızı biberli yeşil zeytin
kızartmak için sıvıyağ


Ekmek hamurunun içine dereotlarını doğruyoruz,2 diş sarımsağı ufak ufak kesiyoruz. Dilediğimiz kadar kaşar peynir rendesini de içine katıp bunu bir güzel yoğuruyoruz. Sonra hamurdan ufak parçalar alıp elimizle düzeltip içlerine 1 zeytin yerleştirip yuvarlayıp top haline getiriyoruz. Sonra da kızgın yağda bir güzel kızartıyoruz. Aslında içine zeytin yerine pastırma,ufak sosis parçaları ya da canınız ne çekerse onu da koyabilirsiniz. Ben aldığım orjinal tarifi uyguladım bu defalık,bir dahaki sefere yeni bir tat deneyeceğim. Afiyet olsun.


Bu küçük atıştırmalıktan sonra ana yemeğime geçeyim. Dün annem gelirken dondurucusundan enginarlar getirmiş bana. Ben ne zamandır yapmadığım için özlemişim,geçen sene Tuğra ek gıdalara yeni geçtiğinde çok severek yerdi bakalım bu yıl da yer mi diye merakla hemen yaptım. Genelde etli yaparım ama bugün zeytinyağlı yaptım.






































Malzemeler

4 adet enginar

1 orta boy soğan

1 orta boy havuç

1 orta boy patates

1 küçük kase bezelye
2-3 diş sarımsak


Önce enginarları az miktarda suda birkaç dakika haşlıyoruz. Ayrı bir yerde de soğanı kavurup içine küp doğranmış havuç ve patatesi ekliyoruz. Bezelyesini,sarımsağını da ekleyip biraz kavuruyoruz. Sonra haşlanmış olan enginarların içlerine bu harcı paylaştırıyoruz. İçine biraz su koyup kısık ateşte malzemeler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

3 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

insan kendini övmez ayıptır ama tuğra bir tanesini yaladı yuttu.demek ki güzel yapmışım:)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin'cim gerçekten enfes gözüküyorlar. Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

çok mersi,yemeğe de beklerim